Söylenti ve dedikodu yönetimi

Söylenti Yönetimi Nedir?

Kurum ve kişiler arası resmi olmayan iletişim kanallarının kontrollü bir şekilde öğrenilmesidir.

Dedikodu söylenti hangi iletişim türüdür?

Söylenti ve dedikodular informal iletişim kanalları olarak iletişim sürecinde etkili olan sosyal olgulardır. Dedikodu, Türk Dil Kurumu sözlüğünde “konusu çekiştirme veya kınama olan konuşma” diye geçmekte ve olumsuz bir algılama yaratmaktadır.

Dedikodu nasıl bir iletişimdir?

Dedikodu aslında kontrol edilemeyen bilgi aktarımıdır. Dünyanın en eski medyası olarak bilinen dedikodu, birçok durumda formal iletişimden daha hızlı ve birey açısından daha doyurucu olabilen bir informal ve doğal bir iletişim kanalıdır.

Örgütsel dedikodu nedir?

Örgütsel dedikodu ise örgütsel iletişimin bir parçasıdır. Kelime anlamı olarak Türk Dil Kurumu [TDK]'ya göre dedikodu “Başkalarını çekiştirmek ve kınamak üzere yapılan konuşma, kov, gıybet, kılükal”dır (TDK, 2011). Örgütsel dedikodu ise dedikodunun kurumlar içerisine yansımasıyla meydana gelir.

Biçimsel iletişim ne demek?

Biçimsel iletişim, örgütlerdeki her tür resmi bildiriler, talimatlar ve raporlardır. biçimsel kanallarla , ya da önceden kestirilemeyen doğal kanallarla kurulur. Biçimsel (resmi) kanallar, örgüt içinde veya örgüt dışında iletişimin sağlanması için örgüt tarafından düzenlenmiş kanallardır (Tutar vd., 2003, s.69).

Dedikodu neden olur?

Dedikodu bize temel olarak şunu söylüyor: Kişilerin davranışlarını yargıla, olayları sorgula ve iyi-kötüyü, doğru-yanlışı ayırt et. Herhangi biri bizi ahlak dışı bir davranışta bulunduğunda buna tanık olan insanlar dedikodu yaparak kendilerini daha iyi hissetmeye başlıyorlar.

Dedikodu zinciri nedir?

Dedikodu zinciri: A sahip olduğu bilgiyi herkese söyler ve böylece bilgi bir kişiden birçok kişiye yayılır. Bu model normal yaşamda nadiren görülmektedir. Çünkü daha çok teoriktir. … Diğerlerinden farklı olarak bu modelde birey sahip olduğu bilgiyi paylaşacağı kişileri kendisi seçebilir.